چطور در انتخاب عطر متخصص شویم؟

یکی از موارد در توصیف عطر چرخ رایحه هست که سعی کردیم خیلی کوتاه توضیح عرض کنیم خدمت شما ‏
چرخ رایحه روش طبقه‌بندی نسبتاً جدیدی است که به‌طور گسترده‌ای در خرده فروشی و در صنعت عطر از آن استفاده ‏می‌شود. این روش در سال ۱۹۸۳ توسط مایکل ادواردز، یک مشاور در صنعت عطر، به وجود آمد که طرح خود را از ‏طبقه‌بندی رایحه و عطر ارائه داد. طرح جدید به منظور تسهیل در طبقه‌بندی عطرها و برنامه نام‌گذاری هر طبقه، و همچنین ‏برای نشان دادن ارتباط بین هر یک از کلاس‌های منحصر به فرد ساخته شده‌است‎ ‎
در طبقه‌بندی سال ۱۹۸۳ پنج خانواده استاندارد از گل، شرقی، چوبی، آروماتیک، و تازه تشکیل شده‌است. چهار خانواده اول ‏بیشتر کلاسیک و سنتی می‌باشند در حالی که گروه آخر متشکل از رایحه جدید، روشن و تمیز مرکبات و رایحه اقیانوسی ‏می‌باشد که با توجه به پیشرفت در تکنولوژی عطر به وجود آمده‌اند. هر یک از خانواده‌ها به نوبه خود به زیر گروه‌هایی تقسیم ‏شده و در اطراف چرخ مرتب گردیده‌اند‎.‎
آروماتیک
رایحه های گلی : گلی ، گلی ملایم ، گلی شرقی
رایحه های شرقی : شرقی ، ملایم شرقی ، شرقی چوبی
رایحه های چوبی : چوبی ، چوبی خزه دار ، چوبی خشک
رایحه های تازه : مرکبات ، سبز ، آب
این جدول برای آخرین بار در سال ۲۰۱۰ تغییر یافته‌است ، گروه آروماتیک به میان مرکبات و چوب خشک حرکت کرده تا ‏نمودار را با مطالعات اخیر در درک بو همسان سازد .‏
نسخه ۲۰۱۰‏
رایحه های گلی : گلی ، گلی ملایم ، گلی شرقی
رایحه های شرقی : شرقی ملایم ، شرقی ، شرقی چوبی
رایحه های چوبی : چوبی ، چوبی خزه دار ، چوبی خشک ، آروماتیک
رایحه های تازه : مرکبات ، میوه‌ای ، سبز ، آب

آیا عطر محرک جنسی واقعیت دارد؟

آیا عطر محرک جنسی واقعیت دارد؟
چيزي به نام عطر محرک جنسی وجود ندارد!
برخي معتقد هستند كه برخي بوها روي طرف مقابل تاثير تحريك آميز دارد مثلا مشك آهو، عطر عنبر ، ماده اي بنام فرومون … و حتي برخي به بوي پياز اعتقاد دارند.
فقط با قرار دادن نام مشك و بوي پياز كنار هم مي توانيد متوجه شويد كه چقدر تفاوت در اين اعتقادات وجود دارد.
برخي هم معتقد هستند كه در خود بدن برخي انسان ها بوهايي (از طريق تعريق) ايجاد مي گردد كه تحريك كننده جنسي مي باشد و نام آن را فرومون گذاشته اند.
حال كه اينها را گفتم بايد به اين مساله نيز اشاره كنم كه برخي برند ها عطر هایی با نام هاي عطر محرک جنسی همچون عطر ۲۱۲ سكسي و يا وري سكسي ۱و۲ شركت ويكتوريا سيكرت و … توليد كرده اند.
(#۱۲۸۱۶۲#)جذب جنس مخالف در انسان ها
محققين دريافته اند كه معمولا انسان ها بيشتر جذب ظاهر آراسته و شخصيت طرف مقابل خود مي شوند و خوش بو بودن فرد جزو ظاهر آراسته وي مي باشد چه بسا با افرادي برخود داشته ايد
كه عليرغم داشتن شخصيت فوق العاده قوي با بوی نامطبوع خود از جمله بوي عرق و يا همان بوي پياز منجر به دفع شما گشته اند.
بايد اين را بگويم كه معمولا علاقه به بوي خاص و يا عطر خاص منجر به جذب طرف مقابل مي گردد
تا محتواي آن عطر و يا بو. معمولا نيز اين عطر براي افراد خاطره اي خاص دارد و يا رايحه اي آرام بخش براي آن فرد دارد كه محققين در حال تحقيق در مورد عطر درماني نيز مي باشند.
به همين دليل هم هست كه معمولا عطر هايي كه بوهاي ملايم – ليمويي و خنك دارند در عطر هاي آقايان ميان خانم ها طرفداران بيشتري دارند و عطر هاي داراي بوي فواكه معمولا براي افراد شكمو خيلي جذاب است و يا عطر هاي خانم ها كه داراي بوي گل هاي ملايم (همچون گل ياس و گاردينيا و گل يخ) مي باشد ميان آقايان خيلي طرفدار دارد.
پس بايد عطري را انتخاب كنيد كه تا فاصله ۲ متری از بدنتان بويش صادر گردد نه بيشتر به گونه اي كه هر فرد با نزديك شدن به شما آن بو را احساس كند و اگر از شما دور شود ديگر آن بو را احساس نكند به همين دليل هم هست كه عطرهاي جديد بوهاي ملايم تري نسبت به عطرهاي قديمي دارند.
در پايان بايد بگويیم در ملاقات هاي رمانتيك هيچوقت از عطر هاي تند و زننده استفاده نكنيد
چون به همان مقدار كه بوي بد ممكن است روي طرف مقابل تاثير بگذارد بوي تند و زننده نيز تاثير مي گذارد.
مطمئن باشيد با آراستگي و شخصيت خود بيشتر مي توانيد طرف مقابل خود را جذب كنيد.